Rowery szosowe są przeznaczone do jazdy w mieście i poza miastem z niską lub średnią prędkością. Taki pojazd może mieć otwartą lub zamkniętą ramę i duże, średniej grubości koła. Klasyczne rowery szosowe zawsze mają osłony kół, których nie można zdjąć i zintegrowaną torbę.
Dość często razem z rowerem sprzedawany jest mini komputer lub inna elektronika. Siodełko w rowerze miejskim jest wysoko umieszczone, co zmniejsza obciążenie rąk, a pod siodełkiem znajduje się sprężyna poprawiająca komfort jazdy. Rowery zazwyczaj posiadają piasty planetarne, które mają możliwość zmiany od 3 do 6 biegów. Rowery szosowe miały kiedyś tylko jeden bieg.
Zalety i wady roweru szosowego
Główną zaletą roweru szosowego jest to, że jest wytrzymały i łatwy w utrzymaniu. Rzadko będziesz musiał czyścić jego mechanizm, ponieważ jest on dobrze zabezpieczony. Warto jednak zaznaczyć, że ten typ roweru jest dość ciężki, nie jest przeznaczony do szybkiej jazdy i pracy w ekstremalnych warunkach.
Zgodnie z nazwą, rower szosowy, taki jak tutaj, jest doskonały do jazdy po drogach asfaltowych w mieście i poza miastem. Nie będzie działał tak dobrze na nierównych drogach, ale jeśli powierzchnia jest wystarczająco twarda i równa, poradzi sobie.
Główną wadą roweru szosowego jest jego duży rozmiar, przez co zajmuje on dużo miejsca w miejskim mieszkaniu. Rowery szosowe są idealne do podróżowania do miejsc połowu ryb, na wieś lub na wieś z miasta.
Konstrukcja roweru szosowego
Większość rowerów szosowych ma zamkniętą ramę z rur stalowych, ale są też rowery z ramą otwartą. Górna rura ramy jest zazwyczaj w pozycji poziomej lub może być lekko odchylona do tyłu. Kierownica w rowerach szosowych ma podniesione chwyty, co daje rowerzyście wysoką pozycję stojącą – idealną do jazdy po różnych drogach. Rowery szosowe mają opony o średniej grubości, które zapewniają dobrą trakcję na drodze. Liczba szprych w tym typie roweru jest duża i wynosi od 32 do 36.